Районний методичний кабінет 
сектору освіти Борзнянської РДА

Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 401
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Адаменко Лариса Валентинівна

Дата народження: 1963 рік

Навчальний заклад, рік закінчення:

Глухівський державний педагогічний інститут, 1996 рік

Фах: вихователь дошкільного закладу, викладач педагогіки та психології дошкільної

Посада: практичний психолога дошкільного навчального закладу № 1 комбінованого типу «Світлячок» Борзнянської міської ради.

Стаж роботи ( педагогічний): 32 роки

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії, психолог-методист.

Нагороди, відзнаки: Почесна грамота Міністерства освіти і науки України 2012,лауреат районної премії ім.Х.Алчевської 2010, Диплом переможця Всеукраїнського конкурсу «Сходинки зростання», 2010.

Адреса досвіду: дошкільний навчального закладу № 1 комбінованого типу «Світлячок» Борзнянської міської ради.

Тема досвіду: «Взаємодія дітей дошкільного віку та дорослих і ефективні шляхи їх вирішення».

Дошкільний вік – важливий період в розвитку дитини. Саме в цей період дитина долучається  до загальнолюдських цінностей, входить в соціум, де встановлюються перші взаємини дитини з дорослим. В останні роки інтерес педагогів і психологів до проблеми дитячих взаємин значно зріс. Сучасні наукові медико-психологічні дослідження доводять, що бідність емоцій, недостатній чуттєвий досвід і неглибокі душевні зв’язки з найближчими дорослими негативно впливають на подальший розвиток дитини, на формування її емоційної сфери.

            Виходячи з цього практичним психологом Борзнянського ДНЗ № 1 “Світлячок” Адаменко Ларисою Валентинівною була визначила проблема над якою працює: «Взаємодія дітей дошкільного віку та  дорослих і ефективні шляхи їх вирішення».

            Працюючи психологом-практиком Лариса Валентинівна   звернула увагу, що саме в процесі набуття досвіду спілкування з іншими людьми закладаються основи моральних якостей особистості; накопичення проблем у вихованні особистості спричиняє прояв захисних форм поведінки: агресивності, пасивності, егоїзму, неконтактності. Таким дітям стає важко організувати спільну діяльність із однолітками і, як правило, вони потрапляють у групу ризику. Формування у дітей соціальної компетентності прямо пов’язане з розвитком емоційної регуляції дитиною своєї поведінки і діяльності. Тому, психолог вважає , що дуже важливим у становленні особистості маленької людини є розуміння нею власних почуттів і емоцій. Проте виховання через емоційний вплив – дуже тонкий процес і основне завдання полягає не в тому, щоб гасити та викорінювати емоції, а в тому, щоб належним чином їх спрямовувати. Тому, на думку Лариси Валентинівни дорослий має допомагати і підтримувати дитину, залучати її до процесу пізнання себе та інших, проявляти повагу до дітей, підтримувати в них установку на щастя, задоволеність собою та життям. За відсутності або неповної підтримки дитина зазнає розчарування й схильна до непослуху. 

            У відповідності до  цього нею розроблена комплексна корекційно-розвивальна програма «Крок назустріч», яка була валідизована експертною комісією обласного центру практичної психології і соціальної роботи (рішення від 8 грудня 2011 р., протокол №12). Ця програма передбачає комплекс корекційно-розвивальної роботи з дітьми старшого дошкільного віку та паралельно роботу з педагогами та батьками в напрямі налагодження позитивних взаємовідносин одне з одним, а також має на меті розвинути їх комунікативні та емоційні здібності, навчити вибирати оптимальну поведінкову реакцію в конфліктних ситуаціях, виховувати доброзичливе ставлення до людей, що навколо, розвивати почуття емпатії,  децентрації.   

            Програма знайомить дітей та дорослих зі своїми власними емоційними  переживаннями, з проблемами, вчинками, емоційними станами інших людей. Під час занять діти та дорослі починають розуміти,  які дії та вчинки викликають одні й ті ж переживання в усіх людей незалежно від їх віку та статі. У них поступово формується поняття про гуманну і негуманну поведінку, вони вчаться помічати настрій природи і людини, співчувати людям, тваринам, рослинам. Заняття сприяють зниженню тривожності і агресивності у дітей, розвитку у них емпатії, уяви, творчих здібностей і, головне, сприяють набуттю навичок позитивного спілкування не тільки з однолітками, але й дорослими. В свою чергу зміст занять з дорослими допомагає їм зрозуміти емоційний світ дитини, краще дізнатися про її переживання в різних ситуаціях, усвідомити, що саме її турбує чи радує.

Заняття, які проводить психолог  подобаються дітям і дорослим і мають результат: діти стають чутливішими до інших, краще поводяться, починають краще спілкуватися між собою та з дорослими; дорослі ж отримують знання і практичні навички, як краще розуміти своїх дітей, і як результат, більше часу проводять з ними, цікавляться їх життям, інтересами, що показало опитування.

         У творчому доробку психолога –  дві програми «Чарівний світ емоцій»  та    « Взаємодія дорослих і дітей. Крок назустріч», які  надруковані видавництвом «Шкільний світ» у серії «Бібліотека шкільного світу»; публікації в газеті «Психолог», «Психолог дошкілля», журналі «Дошкільне виховання», «Розкажи онуку», районній газеті «Вісті Борзнянщини».

Лариса Валентинівна лауреат Всеукраїнського конкурсу «Сходинки зростання»,за допис «Світ розчинений навстіж», який проводило видавництво «Шкільний світ» та редакція газети «Психолог».

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2019